Hej igen (återupptäckt av cigarren)

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Hej igen (återupptäckt av cigarren)

Post by Micke G »

Hej på er alla. Har varit väldigt frånvarande både när det gäller cigarrer men även från SmCS.se. Anledningen är att det har varit sviktande intresse. Det började redan i våras, jag tror under sommaren som då skall vara en god tid till röka på har jag kanske nyttjat 2-4 cigarrer och detta var totalt under hela sommaren. En sak som har hänt är att det har blivit väldigt mkt på jobbet att göra vilket kanske har sin del i det, man tar sig liksom inte tid att njuta en stund, utan det är bara jobba och sen hem och köra till träning dagarna i ända. Men för ca 4veckor sedan skulle vi hem till ett par vänner som fick barn för ett tag sedan, och jag hade dessutom hjälpt honom att beställa en låda CAO GOL från over there som han gärna ville bjuda på denna kväll. Jag måste erkänna att jag såg verkligen fram emot detta eftersom dels skulle vi verkligen dit alla visste i familjen vad som gällde (alltså gå dit för en bit mat och fira deras nytillskott) och dels visste jag att vi skulle testa varsin Gol, vilket kanske oxå var en fördel, det kändes liksom som det var bokat/tvunget, ja menar annars kanske man inte tagit sig tid till detta. Men vad hände...... Den smakade helt underbart (efter denna långa frånvaro) man liksom slappnade av igen och kom tillbaka till det lugnet som man kanske saknat men inte tagit sig tid till. Nu 4 veckor efter har det rökts fler än på hela året tidigare :smoking: . Och nu ligger det en beställning som "är sorterad" i Malmö (men där står det still) :buga: det gäller bara att be till högre makter och hoppas på det bästa. För nu kände jag ett tvång att beställa inför vintern, jag ville så gärna ha lite småtingar, speciellt när man skall ut med hunden i höst/vinter vädret. Ordern är på CAO Piranha, OFCC, La Traviata, Mayorga och CAO Gold maduro.


Ha det bra alla!

Micke G
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Hej igen

Post by Härelind »

Välkommen tillbaka tillbaka till den mörka sidan!! :smoking:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Hej igen

Post by Magnus (Gävle) »

Återuppståndelse. Det är ett rätt mäktigt ord.
:headbang:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Hej igen

Post by leffe »

:gladjeskutt:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Hej igen

Post by Ouch »

Hej igen, Micke! Kul att höra av dig! :cheers:
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Hej igen

Post by Bukfaçon »

Va' kul Micke att höra ifrån dig! Välkommen tillbaka kanske man får säga. :nickar:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Hej igen

Post by Micke G »

Hej igen

Ja det känns skönt att vara tillbaka igen, men nu är jag lite orolig för mitt paket. Det gick bra fram till vår gräns , jag la order den 11:e så det gick undan ett tag. Usch jag har alltid klarat mig innan, detta kanske blir första gången man måste krypa till skranket. :sefakta: Se ut som de ångrade sig igår.....

Ngn som vet om det brukar se ut så här men att det ändå löser sig på slutet?

Into Foreign Customs, November 18, 2010, 4:21 pm, SWEDEN
Into Foreign Customs, November 16, 2010, 9:08 am
Arrived Abroad, November 16, 2010, 9:08 am, SWEDEN
International Dispatch, November 14, 2010, 1:45 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Acceptance, November 12, 2010, 4:33 pm, MARENGO, IL 60152


Micke
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Hej igen

Post by Micke G »

Farhågorna besannade fick idag ett brev från tullen att de saknade lite uppgifter om försändelsen som innehöll
Cigarrer???. Innebär detta att de öppnat paket? Går det att fejka fakturan lite? Om de frågar på övriga så säger man att det visste man inte om. Eller är det smartaste att man helt sonika skicka in fakturan med namn och allt? Hur och skall man göra? Tacksam för snabbt
svar :ledsen:
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Hej igen

Post by Micke G »

Så kom dom äntligen hem och la sig i frysen igår helt oskadda. :gladjeskutt: :gladjeskutt: :gladjeskutt:
men dock mot en kostnad.
Post Reply