Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by Daniel P »

Miniherf på balkongen med ][OpTiMuS][.
Hittills har vi eldat igång en Gran Habano Corojo nr 5 (6x66, the number of the beast :headbang: ) och en Honduran Factory Corojo maduro egenlagrad sedan 2009 :gladjeskutt:

Någon som har vägarna förbi Ljungby, eller BOR i Ljungby t.ex. - KOM HIT VETJA! Vi är på balkongen, så det är bara att kliva på :!: (Hovdingegatan 38 C) 3:e våningen :race: :tumme-upp:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by Bukfaçon »

Daniel P wrote:Miniherf på balkongen med ][OpTiMuS][.
Hittills har vi eldat igång en Gran Habano Corojo nr 5 (6x66, the number of the beast :headbang: ) och en Honduran Factory Corojo maduro egenlagrad sedan 2009 :gladjeskutt:

Någon som har vägarna förbi Ljungby, eller BOR i Ljungby t.ex. - KOM HIT VETJA! Vi är på balkongen, så det är bara att kliva på :!: (Hovdingegatan 38 C) 3:e våningen :race: :tumme-upp:
Hm, varför tror jag att det är Optimus som suger på GHC:n?! :mrgreen:

Vad synd att det är en bit mellan norra och södra Småland denna dag.... :(

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by Daniel P »

Carlos Toraño Casa Torano maduro och Rafael Gonzales panatela extra "APR JUN 2010" <- Apr är fabrikskod eller? :funderar:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
razzel
Quad smoke
Posts: 240
Joined: Wed 06 Aug 2008, 22:45
Location: Ljungby

Sv: Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by razzel »

målar altanen idag :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
man har inte skrotat om man fortfarande håller i styret...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by Daniel P »

RyJ Short Churchill har också tänts, strax Perdomo 10th anniversary maduro också. ][OpTiMuS][ stämplade just ut, men öppet fortfarande om någon är sugen på kvällsherf. :dansar:
Makers Mark burbourn har smaskats, medans Curvosier VSOP har hällts upp också, båda mycket mumsiga :galen:

Temperaturen på balkongen har lugnat ner sig, från att ha stadigt legat på 28 grader så har det sjunkt till "svala" 26 grader nu (22 ute) :freezing: :lol:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by Daniel P »

Konstarerar att nya BMW M1:an piskar M3, så den är nog nice... men lite dyr som ny. Den har Z4:ans motor, M3:ans växellåda och diff - så den är lite av ett hopkok, men funkar kalas. Mer och mer börjar jag gilla min z3 coupé må jag säga - lång huv o mycket muskler är grejer det (bara 2,8:an i min - men "funkar" [känslan är där] :nickar: ). Gamla Z3 M-coupé piskade dåvarande M3:a också... Bred och låg är receptet :headbang:
Image


Hur Perdomon smakar? Mja,,... russin och mörkt bröd, men även lite mjukhet i form av jordighet (jo faktiskt! ...trots avsaknad av kubansk tobak). Mums! :puff:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf Ljungby onsdag 29 juni 2011

Post by Daniel P »

Vad vi lyssnat på? Ptja, lite blandat hardfloor, heavymetal och Amy så klart... (iaf liknande) :razz: Följande är vad nog ][OpTiMuS][ kommer få uppleva i helgen på Sensation White i Amsterdam:


Själv ska jag på Iron Maiden på fredag (om vi får tag på biljetter i sista stund) och The Big 4 (Metallica, Slayer, Megadetch o Anthrax) på söndag kväll. Tur man har semester på måndag med :exalterad:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply