Herf i Västsverige 12/7

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Janne Gbg
Hederssmålänning
Posts: 238
Joined: Mon 21 Apr 2008, 19:48
Location: Göteborg, mammas morfar kom från Eksjö

Herf i Västsverige 12/7

Post by Janne Gbg »

CCCP-CigarrClubben CoronaPojkarna inbjuder till herf och invigning av Robins rökrum.

Plats: Västerlanda norr om Göteborg, utanför Lilla Edet.
Tid: Dropp in från kl. 13, sen håller vi på så länge vi orkar.

Vi röker cigarr och grillar. Ta med det du vill röka, äta och dricka. Vi har grillar, övernattningsplatser och frukost.

Anmälan via PM senast 10/7

Hjärtligt välkomna önskar

CigarrClubben CoronaPojkarna
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Herf i Västsverige 12/7

Post by Daniel P »

Efter fredagens herf i Gränna (SH@G#4, viewtopic.php?f=2&t=106#p1243) så tackade vi COJ för gemenskapen och skickade honom vidare norrut på lördagsmorgonen. Resterande manskap (Bucfacon, Leffe och undertecknad) lastade herfmobilen och begav oss till Lilla Edet dit vi efter lite runtsnurrande på vischan där till slut hittade rätt hus :oops:

Robin, Peter, Janne, Gunnar, Micael, Jakob, Leffe, Bucfacon och undertecknad var där (missade jag någon?), som alltid lika trevligt att träffa alla härliga botl's!

TACK för underbart trevlig herf, vi kommer igen nästa år! :hejhej: :nickar:

Här är förresten vad som hans med under de första 12 timmarnas herf (innan sovdags alltså):
Flor de Cano
RyJ Cedros de Luxe #2 (MUMS!)
Joppes julipaketgarre, natural, 5,5-6" (Mumsig, men inte så komplex...)
Bundle Selection, spons-garre från ASH2 (ett år gammal alltså).
Indian Tabac ca 7,5x48 (från Ouch)
Montecristo #4 (från Leffe)
Carlos Torano Exodus 1959 toro
MMMMM, dvs Maria Mancini Magic Mountain Maduro (en av mina sista som har ett par år på nacken...)
Carlos Toraño Signature Collection (Från Leffe var det va? Mumsig! :razz:)
BASH-plattisen (Juan Flores kopia av 20-talets klassiker(?), den lilla av paret som kom inrullat i ett tobaksblad.


och efter några timmars sömn och frukost var vi igång igen på förmiddagen då Janne gbg bjöd laget runt på ERdM (Honduras) Café au lait.
Efter framkomst till Bucfacons basecamp i Gränna skickade vi vidare Leffe norrut, varpå jag själv och Bucfacon han med en Por Larañaga (cuba) Montecarlos. Tack B, mycket uppskattat!
I bilen på väg hem, själv till slut då, så puffade jag en Flor de Cano (cuba) i bilen.

Totalt 10+9+3 (fre+lör+sön), denna helgen får med råge godkänt på cigarrfronten - idel goda pinnar och likaså förnämligt trevligt sällskap hela helgen, TACK! :kram-lycklig:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Herf i Västsverige 12/7

Post by Bukfaçon »

Daniel P wrote:(missade jag någon?)
Ja, du glömde Nicklas, annars fick du med alla!

Själv hann jag bara med ca 14 cigarrer under hela helgen - började med en Bolivar PC och avslutade med en Por Larrañaga Montecarlos, en Long Panatela. Dussinet cigarrer däremellan noterade jag tyvärr dåligt. Emellertid vill jag nämna den La Aroma de Cuba (PC) (kanske den snyggaste cigarrgördeln som finns) och den Joya de Nicaragua lancero som jag fick av Janne GBG resp Robin, och som bägge smakade utmärkt! Tackar och :buga: bröder!

Annars måste jag instämma med Daniel P om det trevliga sällskapet! Både i Gränna i fredags och i Västerlanda igår samt naturligtvis resesällskapet, Leffe och Daniel. Med sådana kamrater blir livet lättare att leva! :kram-lycklig:

Tack Robin, Janne och Jakob för en fin herf! Klart man dyker upp på nästa års CCCP-herf!

B

PS Västerlanda ligger i Bohuslän f.ö.! :fakta:
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Herf i Västsverige 12/7

Post by Daniel P »

Bukfaçon wrote:
Daniel P wrote:(missade jag någon?)
Ja, du glömde Nicklas, annars fick du med alla!
Förlåt Nicklas! (och noterade att Jacob stavas Jacob), dessutom: Jag glömde att Stina var på plats med, Robins hund! En skojig rackare som sprang omkring med en 25" lång (m gauge 80?) pinne i munnen... :razz:

Så mycket som finns på inköpslistan efter en sådan här helg; RyJ, Bolivar, CT Signature Collection för att inte glömma ERdM Café au lait som Janne bjöd på - Tack! Jag inser dessutom att jag behöver fylla på med den storleken i humidorerna...
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Janne Gbg
Hederssmålänning
Posts: 238
Joined: Mon 21 Apr 2008, 19:48
Location: Göteborg, mammas morfar kom från Eksjö

Sv: Herf i Västsverige 12/7

Post by Janne Gbg »

Tack själva för att ni kom och gjorde herfen så bra.

Image
Bukfacon, Jacob, Gunnar, Daniel P, Leffe, Micael och Niklas
Image
Leffe, Micael, Niklas, Peter, Bukfacon, Jacob, Gunnar och Daniel P
Image
Gunnar, Daniel P och Jacob
Image
Parallell parallellrökning?
Image
Leffe, Micael, Robin och Bukfacon
Image
Robins rökrum
Image
Ur en annan vinkel
Image
Byggherren sjäv njutandes av en cigarr efter väl förrättat värv.


Janne
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Herf i Västsverige 12/7

Post by Bukfaçon »

Om någon noterar att det verkar finnas osedvanligt många toarullar på en del av Jannes bilder så beror det på att gästerna förärades lokala specialiteter från Lilla Edet! :mrgreen: :applad: :lol:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Herf i Västsverige 12/7

Post by leffe »

Stort tack från mig till B och Daniel för Fredagens herfande och till samtliga för Lördag/Söndagsherfande :woohoo:

12+11+2 = 25 på en helg får väl duga.

Kommer gärna tillbaks :smoking:

Leffe
Post Reply