ASH3-puffning

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

ASH3-puffning

Post by Daniel P »

Trodde jag lätt skulle slå rekord i antal garrar, men det slutade faktiskt redan på 6 cigarrer, ovanligt få för min del alltså på herf:

* Partagas Charlottes (Tack Ouch! Trots hårt drag var smakerna goda.)
* Cigar Place Naked Bundle (Välkomstgarre på ASH3, tack SSCS! Lite vass till en början med var ganska god och höll sig framförallt god länge, varför den hamnade i Zettervigpipan.
* Consuegra #219 nat (Godare är vanligt - sällskapet gjorde nog susen! :applad:)
* El Credito (Dessa blir tydligt bättre med lagring, nu börjar det blir bra...)
* La Flor de Cano (Cuba) Selectos (nyligen inköpta, men trots det mumsighet i massor).
* Hoyo de Monterrey (Honduras) No. 50 Exquisit maduro.

Morgonen efter blev det en La Flor de Cano igen :smoking: direkt efter frukost (tack Leffe för frukost, "onödigt bra" fixat! ;)). Smakade gott i morgonsolen.


Tack SSCS, 08bolmers, CCCP, Göttebååårjsdelegationen (enah? ;)), SmCS och alla klubblösa som kom! Så fantastiskt trevligt sällskap är svårmatchat!
Herfa tycker vi så mycket om och vi kommer göra det massor med gånger framöver igen (jag ska försöka hålla fanan högt som första-anmäld :race:)
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: ASH3-puffning

Post by Ouch »

Jag tänkte ju från början att jag skulle röka små cigarrer på ASH#3. Visst, visst, visst... :lmao:

Först ut var en Partagas Charlottes hos dig, Daniel. Kaffet, glassen och en dram Mackmyra var minst lika gott som den trögdragna Charlottan!

Väl framme på ASH tände jag en Bolivar Libertadores, fransk regional garre från -06 i Sublimes-storlek. Den var överraskande fyllig och smakrik men saknade den där riktiga Bolivar-jordigheten. Väldigt god i alla fall, ända till slutet. Den tog en och en halv timme att röka...

Matchen började och jag tände upp en Saint Luis Rey Double Corona -05 (jag såg att COJ rökte en ur samma låda 8-) ). Godaste cigarren under kvällen - en mild, fyllig cigarr som just börjat få en acceptabel lagringstid. Måste spara, måste spara några. När matchen var slut så var garren slut. Två timmars njutning, inte illa!

En Cohiba Esplendido -06 var kvällens besvikelse. Det passar ju bra sådär efter fotbollsmatchens tråkiga slut. Garren var trögdragen och gav aldrig de goda smaker som en Esplendido kan ge.

Sedan följde ett antal Por Larrañaga Petit Corona. Jag har glömt hur många, men troligen bara två stycken. Så liksom Daniel får jag konstatera att jag rökte ovanligt få cigarrer denna herf, men å andra sidan blev det ett par riktiga godingar.

Arrangörerna av ASH gör verkligen ett starkt jobb, all heder åt dessa bröder (och systrar, misstänker jag)!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: ASH3-puffning

Post by Bukfaçon »

Få se, vad rökte jag på Ash:en...? :funderar:

Jo:
1) Partagás Charlottes, som Ouch höll med på Daniels balkong.
2) Joya de Nicaragua churchill, stark men väldigt god,
3) Thomas Hinds Vintage churchill, en "kanadensisk" cigarr (men rullad i Honduras eller D.R. eller nå'nstans...),
4) La Reina de Manila churchill, en mild manillacigarr,
5) Consuegra No ??, i chuchillfaçon i vart fall,
6) Minns ej, men det var en churchill, för jag tog bara med churchills! :razz:
7) Söndag morgon: en Por Larrañaga petit-corona, som jag med hes röst viggade av Ouch, eftersom jag inte orkade röka några fler churchills... :oops:

Söndgen innebar 9 timmar bakom ratten utan någon längre paus, så orken & lusten att röka cigarr har ännu inte infunnit sig... :|

Min tack-lista finns publicerad på 08B-forum.

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
EG-
Förste Hederssmålänning
Posts: 7
Joined: Tue 17 Jun 2008, 02:10
Location: Stockholm
Contact:

Sv: ASH3-puffning

Post by EG- »

MIn cigarridé denna gång var att bara röka långa garrar då det ju var långherf och förutsättningarna tidsmässigt för att avnjuta dessa längre pjäser förelåg i rikligt mått. Jag hade därför med mig i bolmalådan som kortaste cigarr en Tatuaje Havana VI Victoria på 5½ tum som jag dock inte rökte.

Det blev istället..
Tatuaje cabinet series lancero
Arturo Fuente Anejo 49
Arturo Fuente Hemmingway Classic maduro
LFD DL lancero

Bolmaupplevelsen dämpades något av en allergisk reaktion på den skånska myllan men då dessa garrar är åt det stunsiga hållet trängde tillräckligt mycket igenom för att rökupplevelserna skulle matcha det mycket fina och trevliga arrangemanget i övrigt.
Soulherfer for life!
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: ASH3-puffning

Post by COJ »

EG- wrote:MIn cigarridé denna gång var att bara röka långa garrar då det ju var långherf och förutsättningarna tidsmässigt för att avnjuta dessa längre pjäser förelåg i rikligt mått. Jag hade därför med mig i bolmalådan som kortaste cigarr en Tatuaje Havana VI Victoria på 5½ tum som jag dock inte rökte.

Det blev istället..
Tatuaje cabinet series lancero
Arturo Fuente Anejo 49
Arturo Fuente Hemmingway Classic maduro
LFD DL lancero

Bolmaupplevelsen dämpades något av en allergisk reaktion på den skånska myllan men då dessa garrar är åt det stunsiga hållet trängde tillräckligt mycket igenom för att rökupplevelserna skulle matcha det mycket fina och trevliga arrangemanget i övrigt.
tråkigt att höra EG, har du någon aning om vad som förorsakade det???
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
EG-
Förste Hederssmålänning
Posts: 7
Joined: Tue 17 Jun 2008, 02:10
Location: Stockholm
Contact:

Sv: ASH3-puffning

Post by EG- »

COJ wrote:
EG- wrote:MIn cigarridé denna gång var att bara röka långa garrar då det ju var långherf och förutsättningarna tidsmässigt för att avnjuta dessa längre pjäser förelåg i rikligt mått. Jag hade därför med mig i bolmalådan som kortaste cigarr en Tatuaje Havana VI Victoria på 5½ tum som jag dock inte rökte.

Det blev istället..
Tatuaje cabinet series lancero
Arturo Fuente Anejo 49
Arturo Fuente Hemmingway Classic maduro
LFD DL lancero

Bolmaupplevelsen dämpades något av en allergisk reaktion på den skånska myllan men då dessa garrar är åt det stunsiga hållet trängde tillräckligt mycket igenom för att rökupplevelserna skulle matcha det mycket fina och trevliga arrangemanget i övrigt.
tråkigt att höra EG, har du någon aning om vad som förorsakade det???
Jag har tyvärr en del att välja på så i den vägen så fan vet.. det är bara att leva med.. / :hattpuff:
Soulherfer for life!
Post Reply