H. Upmann Pyramides No.2 - Mina kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

H. Upmann Pyramides No.2 - Mina kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

H. Upmann Pyramides No.2 (belicoso, 156x52 antar jag att det är, rätta mig om jag har fel). En cigarr jag vill minnas jag fått som gåva på SH@L#5 i februari (i år). Jag tackar ödmjukast för denna gåva, hoppas denna recension lyfter mervärdet :smoking: .
Röktid: 90 minuter.

Kommentarer:
Smak av wienernougat och en svaaag vind av kokos (jo faktiskt :D ) till en början.
Till en början mild men ändå mycket rök. Efter hand skärper den till sig (en smaksak om man gillar det eller inte ;) ) och den levererar lite (!) mer av både kropp och styrka.
Askan är lite otypisk kubansk då den är homogent gråvit, inte svart "frampå" foten som det brukar vara. Vid blindtest hade jag varit lite tveksam där, men tagit det på smaken så klart :intressant: . Cigarren fortsätter i sitt ganska milda tempo (styrka) och smaken likaså. Mina förutfattade meningar om H. Upmann är att den har överskuggande styrka i förhållande till kropp (smak), men nu är de i balans när styrkan är svag liksom kroppen (tyvärr).
Draget är lysande, likaså brandegenskaperna. Lämnar en fin kon vid askning, som för övrigt inte behövs så ofta då askan hänger kvar bra (som den ska på en longfiller).

Betyg:
En svag fyra då den är god, men hade fått en stabil fyra om den levererat mer kropp (smak), helt okej förhållande mellan kropp och styrka dock.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply