SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Daniel P »

SH@L#7 (SmCS Herf @ Ljungby)
Vårherf i Ljungby, torsdag den 12 mars 2015

Det är dags att för 7 gången fira vårt internetforums årsdag :!: ... som egentligen är i april (ett halvår efter Sällskapets årsdag) - men vi tycker vintern är för jäkla lång o kall och tidigarelägger herfen lite som vi brukar :smoking: .

Herfen är öppen för alla :!: cigarrintresserade, nybörjare likväl som de som hållit på längre. Pga pubens storlek etc har vi som vanligt satt en maxgräns på 30 deltagare. Först till kvarn gäller.


Det blir först samling i puben (källaren) kl 17:00 då de öppnar (där det är fritt fram att puffa!) med välkomstdryck (finns både med och utan alkohol), därefter flyttar vi upp till restaurangen (där det råder rökförbud) för gemensam måltid (ca kl 18:30-19:30) innan vi flyttar tillbaks ner i puben för fortsatt puffande och gemenskap i allmänhet. Det blir dart-tävling som Leffe håller i som man kan vara med på (anmäl er så snart som möjligt till honom efter ankomst så han kan lotta tävlingsordningen) och naturligtvis allmänt mingel. Herfen avslutas framåt kvällen, men senast kl 24.

Vi äter restaurangens planka (köttbit med spritsad potatis etc), önskas något annat så skickar ni ett PM till mig, det mesta går så klart att ordna, även vegetariskt etc. Kaffet kommer serveras i puben efter maten för att få så mycket kvalitetstid som möjligt för puffning i puben :tummenupp: .

Anmälningsavgiften på 400:- (inkl välkomstdryck, mat, dryck till maten [en öl/ett glas vin/vatten e.d.] och kaffe efteråt) sätts in på mitt konto på Swedbank i så god tid som möjligt innan herfen:
Clearingnummer 8150-5
Kontonummer 24 447 366 6
Skriv ditt namn som meddelande så jag vet vem som anmält sig.
Det fungerar även utmärkt (t.o.m. fördelaktigast) att betala med Swish (noll7noll39764nollfem). Glöm som sagt inte skriva ditt nick/namn som meddelande så jag vet vem som betalt!
Senast fredag den 6 mars ska betalningen vara tillgängligt på mitt konto för att man ska ska få behålla sin garanterade plats. Därefter i mån av plats på herfen. Betala i tid, det kan bli fullt! (Tänk på att banköverföring kan ta 1-2 dagar, Swish går däremot direkt!).

Övernattningsmöjligheter i Ljungby, samtliga med gångavstånd (några hundra meter):
* Hotell Terazza
* Hotell Garvaren
* Hotell Linnea

Observera att medhavd sprit tyvärr inte är tillåten (även att vi är slutet sällskap så räknas puben likväl som en pub med utskänkningstillstånd med tillhörande skyldigheter). Gott utbud av dricka finns dock, även alkoholfritt. Som tur är så är de inte lika noga med rökförbudet (de ser till och med positivt på att vi puffar, ventilationen är nämligen god också :nickar: ).

Här är karta. Enstaka lediga parkeringsplatser finns precis intill, men är det fullt så är det en stor parkering 150 meter därifrån också (grå partiet strax sydost om herfplatsen på kartan).

Ta chansen att träffa nya som gamla cigarrvänner i härligt mysig pubmiljö! :smoking: :kram-lycklig: :hattpuff: :cheers: :race: :puff: :cheers2:
Puben där begreppet "rökfritt" fått en mycket positiv betydelse :mrgreen: (Fritt att röka).

Varmt välkomna!
Anmälan sker här i tråden.

ANMÄLNINGSLISTA: (kursiv stil nedan betyder att betalningen inte är bekräftad ännu. Grönt = Bekräftad betalning).
01. Kent
02. Leffe
03. Daniel P
04. ][OpTiMuS][
05. Johan Lindell
06. flipper
07. Nike
08. Kelt
09. Micke S (ej forum-Micke)
10. Simpan
11. Martin CCR. På plats som återförsäljare för Kind Cigars :dansar:
12. Mikael P.H
13. Hool
14. hebbe72
15. Ronnie (Markaryd)
16. Daniel Nalum
17. Benjamin Svensson
18. hotstoff
19. Jonas P
20. Jonas82
21. hotstoffs vän
22. Zeke
23. Razzel (anländer lite senare)
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by ][OpTiMuS][ »

Karro och jag är på.
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
flipper
Hederssmålänning
Posts: 12
Joined: Mon 01 Apr 2013, 21:52

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by flipper »

Det här var riktigt roligt förra året så jag är absolut på i år med :)

Och i år får man väl se till att imponera lite mer i dart-tävlingen :p
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Re: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Nike »

Jag är på
Never trust a smiling nurse
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by simpan »

Självklart kommer jag, en av årets höjdpunkter :smoking:
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Ouch »

För första gången gången måste jag tacka nej. Det känns inte kul. :ledsen:
Mikael P.H
Klubbmedlem
Posts: 17
Joined: Sun 09 Feb 2014, 22:13
Location: Markaryd

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Mikael P.H »

Jag anmäler mig +1 :smoking:
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Hool »

Mjo.. Kommer från Göteborg. :smoking: :cheers:

Bli hedersmaduromadmansmålänning :dansar:
Redan Sh@l10?! :smoking:!
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by hebbe72 »

Kommer! Med den sedvanliga brasklappen att jag kan bli tvungen att resa bort med kort varsel.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Deoxyribo
Hederssmålänning
Posts: 8
Joined: Wed 26 Feb 2014, 09:52
Location: Göteborg

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Deoxyribo »

Daniel Nalum + 1 (Benjamin Svensson)
carrera_wbg
Blivande hederssmålänning
Posts: 3
Joined: Wed 22 Jun 2011, 22:59

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by carrera_wbg »

Herfa e kul. anmäler mig till eventet.
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by leffe »

Öh, jag kommer också!

Leffe :gladjeskutt:
User avatar
hotstoff
Klubbmedlem
Posts: 14
Joined: Sun 10 Jun 2012, 21:14
Location: Lagan

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by hotstoff »

Jag kommer mer än gärna.
// Henrik
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by simpan »

Nedräkningen börjar, 1 månad kvar :gladjeskutt: :woohoo: :puff:
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Daniel P »

Härligt Simpan, älskar entusiasmen - det smittar!

Ironiskt nog (med tanke på att vis ska fira forumets årsdag i förväg :!: ) försöker vi just nu uppgradera forumet till ny servermiljö vilket är maaaaassor med jobb (jag skojar inte ens). Massor med problem har tornat upp sig för att det ska gå att uppgradera, nyfikna kan ta en titt på www2.smcs.se - men gör inga inlägg där, allt är experimentellt och funkar skitdåligt ännu (och det är inte ens negativt, för att det ens fungerar liiiiiiiiite (t.ex. att alla gamla inlägg lyckats konverteras dit, men ingen funktionalitet i övrigt) är en stort jobb som är gjorts). Fortfarande är det helt oklart om vi kommer dit över huvudet taget utan att börja om från noll.... Vi håller tummarna och säger inte mer än att jobb läggs ner (timmarna tornar upp sig både hos leverantören som inte får något extra betalt för detta, och mig - som också måste lägga en massa arbetstimmar på detta - hoppas innerligt att vi kan få det att funka!), hoppas det uppskattas oberoende av om vi lyckas uppgradera eller ej till nya servermiljön och inkludera allt befintligt material på forumet (ett stort steg som ser litet ut nu, men i framtiden är det snorviktigt för att över huvudet taget hänga med i utveckligen). Imorgon är fredagen den 13:e - vad kan gå fel i detta arbetet :hamra: :hamra-i-huvudet: :headbang:

En månad kvar till SH@L#7, detta kommer bli kul! Sjunde året i rad är det faktiskt ganska lätt att säga: Som vanligt underbart kul! Alla sköna vänner, träffat tidigare eller ej - underbart trevligt har vi. Nya cigarrintresserade säkert också, underbart!!! :gladjeskutt:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by hebbe72 »

Anmäler cigarrbrodern Jonas P om det går bra.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Daniel P »

hebbe72 wrote:Anmäler cigarrbrodern Jonas P om det går bra.
Bara roligt!

8 av 22 anmälda hittills som valt att betala anmälningsavgiften, hoppas fler ansluter till de grönmarkerade i anmälningslistan efter löning den 25:e. Man får pengarna tillbaks om man inte kan komma ska poängteras.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Re: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by Hool »

Om någon behöver inkvartering så kommer Hotell Linnea att få en öppning i morgon har jag hört .
Redan Sh@l10?! :smoking:!
carrera_wbg
Blivande hederssmålänning
Posts: 3
Joined: Wed 22 Jun 2011, 22:59

Re: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by carrera_wbg »

Måste tyvärr avboka min plats. Jobb kom i vägen plus en helvéticas förkylning med halsont som inte försvinner över en natt. :banghead:
User avatar
hotstoff
Klubbmedlem
Posts: 14
Joined: Sun 10 Jun 2012, 21:14
Location: Lagan

Re: SH@L#7 - VårHerf i Ljungby 2015-03-12

Post by hotstoff »

Som jag ser Daniel finns det lite platser kvar. Så jag tar med mig en vän. Samt betala in det i dag till dej (samma bank).
För detta vill vi inte missa.
Post Reply