Fiskeherf

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Fiskeherf

Post by simpan »

Tänkte kolla av intresset för en Fiskeherf vid Mossasjön strax utanför Gnosjö.
I sjön finns det inplanterad regnbåge och även ett litet bestånd av bäcköring. Det finns mycket bra utrymme för flugfiske och även möjlighet för traditionellt spinnfiske. Vill någon prova på flugfiske har jag utrustning för utlåning samt även spinnspö om man hellre vill prova det. Det finns också en fin grillplats med regnskydd om man vill följa med utan att fiska.
Jag hade tänkt att Herfen skulle gå av stapeln i slutet av april eller någon gång under maj så vi har chans på lite varmt och fint väder.
Fiskekort kostar 150SEK i övrigt inga andra kostnader förutom mat om man inte fångar en fisk och slänger på grillen.
Ange i tråden om ni är intresserade av deltagande samt även förslag på datum (jag skulle tro att en helgdag skulle vara lämplig). Har ni några andra funderingar eller frågor så låt mig veta detta så skall jag svara efter förmåga.
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Fiskeherf

Post by Ouch »

Det låter väldigt trevligt, Simpan! Hoppas att det går att hitta en helgdag som passar, helst innan myggen kommer... Tänker du dig en dag nu i vår?
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Fiskeherf

Post by hebbe72 »

Jag håller med. Vi spånade ju om detta redan för två år sedan. Gäller dock att hitta nåt datum som passar. Den här våren är redan katastrofalt hårt intecknad med högtidsdagar och studentfirande. Men om viljan finns så ska det nog gå ändå.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Re: Fiskeherf

Post by simpan »

Mygg, knott och annat otyg har aldrig varit till något besvär när jag varit och fiskat i Mossasjön tror inte ens att jag fått så mycket som ett bett.
Jag slänger ut ett datum redan nu så får vi något att utgå ifrån.
Förslag på datum, 2016-05-13, en lördag i maj och förhoppningsvis är det lite varmt då så vi får lite nattsländekläckningar.
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Fiskeherf

Post by Ouch »

Det funkar preliminärt för mig den helgen. Lördagen är dock den 14:e, visst?
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Re: Fiskeherf

Post by simpan »

Det är klart att lördag är den 14:e, jag kan inte ens läsa rätt i en almanacka :meh2:
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Re: Fiskeherf

Post by kent »

Låter jävligt intressant detta. Fiska är ju riktigt smaskens.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Fiskeherf

Post by Ouch »

Finns det en möjlighet att flytta fram herfen en vecka? Årsmöte på whiskyklubben som kolliderar.
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Re: Fiskeherf

Post by simpan »

Då gör vi som så att vi lägger detta lite på framtiden. Kan inte själv någon annan helg i maj som det ser ut nu.
Eventuellt lägger jag om fiskeherfen till en vanlig herf så kanske vi får lite större uppslutning :puff: :puff:
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
Post Reply