ACK o VE!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

ACK o VE!

Post by COJ »

Efter 5 gallstensanfall på 5 dagar tyckte husläkarn att det fick vara nog och beordrade mig att uppsöka akuten om jag pckså fick ett gallstensanfall på torsdagen...och det fick jag ju :(
Så upp på akuten och väl där vidtog stor undersökning efter att jag berättat om alla gallstensanfallen...och jag blev inlagd...och är på sätt och vis fortfarande inlagd men med permission...då jag skall opereras med hög prioritet...men inte akut...det betyder i prkatiken att operation inte kommer att ske i helgen...men så fort tillfälle därtill medges under nästa vecka...och innebär att jag skall infinna mig fastande varje morgon vid 6:45 för provtagning(har levervärde som en gammal a-lagare :banghead: ) samt invänta och se om jag kan bli opererad under dagen...

Så värför skriver jag detta...jo då gallstensoperation kan gå lätt med titthålsoperation...men kan också kräva öppen operation...och då tar det längre tid...och kan påverka Gränna Herfen...och i värsta fall MASH #5... :meh2:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: ACK o VE!

Post by Bukfaçon »

OK COJ! Det viktiga här är ju att du får ordning på hälsan! Det håller vi alla tummarna för!

Vad gäller COJ-herfen så får vi väl avvakta lite då. Om inte annat kan ju alltid jag och Daniel (på sin/vår väg till Västerlanda och CCCP) herfa med de Jkpg/Hva-bröder som önskar komma till Gränna på kvällen den 11/7.

Om och när du sedan kör norröver kan du alltid slagga här i Gränna COJ - med eller utan herf.

Vi ser tiden an m.a.o.!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: ACK o VE!

Post by Ouch »

Ajajaj, COJ, det var trist att höra. Gallstensanfall gör ju så j-a ont så det är klart att du vill bli av med eländet, men det låter inget roligt att vänta. Hoppas att det går snabbt och elegant, broder! :salut:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: ACK o VE!

Post by Daniel P »

Tänker på dig Christer! Hoppas det löser sig fort! :krama-trost:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: ACK o VE!

Post by Härelind »

Med förhoppningar om snabbt tillfrisknande broder!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: ACK o VE!

Post by COJ »

Tack Alla!
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
Post Reply