Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Post by Snutti »

För att inte röra ihop allting alldeles för mycket bryter jag ut en fråga (som jag tycket var intressant) från min första tråd.

Om ni hade varit tvungna att börja från noll idag. Helt tom humidor/plastidor/walkin (you name it! :nooo: ), finns inte en pinne hemma.

Hur skulle ni göra då?
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Post by Daniel P »

Samma som jag gör nu, dvs köpa det jag gillar - och så om det är något jag finner riktigt bra så köper jag fler lådor och lägger undan (fast man ska kanske försöka att inte röka upp dem med en gång som jag har en tendens att göra nu).
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Re: Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Post by Snutti »

Hehe, jag förstår! Man behöver inte göra det svårare än vad det är :hamra-i-huvudet:
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Post by hebbe72 »

Jag började väldigt spretigt. Slog vilt omkring mig och köpte cigarrer jag på omvägar hade hört skulle vara goda.

Det ångrar jag idag så till vida att en hel del var bortkastade pengar.

Om jag blir tvungen att börja om skulle jag koncentrera mig på ett ett färre antal märken och faconer. Köpa minst två lådor av dem jag är intresserad av, röka av en låda och lägga undan en för längre tids mognad (vi pratar dock inte långtidslagring utan bara en viss mognad).

Allt eftersom ekonomin tillåter skulle jag utöka med nya cigarrer samtidigt som jag fyller på med dem jag redan gillar.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Re: Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Post by Snutti »

hebbe72 wrote:Jag började väldigt spretigt. Slog vilt omkring mig och köpte cigarrer jag på omvägar hade hört skulle vara goda.

Det ångrar jag idag så till vida att en hel del var bortkastade pengar.

Om jag blir tvungen att börja om skulle jag koncentrera mig på ett ett färre antal märken och faconer. Köpa minst två lådor av dem jag är intresserad av, röka av en låda och lägga undan en för längre tids mognad (vi pratar dock inte långtidslagring utan bara en viss mognad).

Allt eftersom ekonomin tillåter skulle jag utöka med nya cigarrer samtidigt som jag fyller på med dem jag redan gillar.
Det motiga (ur ett ekonomiskt perspektiv) med att köpa lösplugg är att man får lägga i runda slänga 100% mer på varje cigarr. Å andra sidan kanske det är ännu värre att köpa en låda och först då upptäcka att man inte tycker om den?
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Om ni skulle vara tvugna att börja om från början

Post by Daniel P »

Det finns ju möjlighet att sälja cigarrerna man inte gillar på trades här också, och dessutom tror jag inte det är så enkelt att det är gott eller ej - alla mellanting finns också. Ibland är bara tillfället fel... Plus det faktum att en del blir bättre med lagring... Så lådköp skulle jag säga är väldigt sällan fel.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply