Recension Ramon Allones Mille fleur

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Recension Ramon Allones Mille fleur

Post by hebbe72 »

Så var det dags att recensera det första av inköpen från farbror Kjell.

Om vi börjar med konstruktion så har den en markerad boxares. Den är nästan fyrkantig. Täckbladet fult som stryk :lmao: Fullt med grova vener. Men man måste då komma ihåg att denna cigarr ingick i Habanos budget-sortiment av maskinrullade produkter.

Maskinrullningen går igen i brandegenskaper. Den brinner förvisso rakt men askpelaten är rätt ojämn. Det fladdrar lite hit och dit om man säger.

Hur smakar den då? Otroligt bra med tanke på grundförutsättningarna. Den typiska syran / torkad frukt som jag förväntar mig att hitta i en RA finns där.

Redan 1/3 är rätt kraftfull. Vågar inte tänka på hur stark den här måste ha varit nyproducerad nästan 15 år sedan :nooo:

2/3. Smakerna håller sig rätt konstanta. Det här är gott! :tummenupp:

3/3. Styrkan ökar. En viss tjärighet infinner sig. Kan dock bero på att jag rökte snabbare på grund av den tilltagande vinden.

Slutomdöme är att detta definitivt något jag skulle kunna återvända till. Detta är ingen premiumcigarr givetvis. Den är inte särskilt dynamisk men helt enkelt förbaskat god för att vara just en budgetcigarr.

Skulle nog ge den 88 på 100-skalan.
image.jpeg
image.jpeg (566.51 KiB) Viewed 19832 times

Tog mig friheten att vrida bilden på rätt köl. -- Daniel P

Edit: förtydligade rubriken. Tack för påpekande Daniel.

Gällande bilden är det lite märkligt. När jag tittar på inlägget genomtelefonen ligger det rätt. Sedan via datorn snurrar det runt. PS. hur gör man för att vrida bilden rätt i datorn?
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Recension RA Mille fleur

Post by Daniel P »

Tack så mycket för recensionen, intressant läsning!

Passar på att nämna namnet på den också: Ramon Allones. Utan att nämna cigarren vid sitt riktiga namn blir den inte sökbar, men nu är den omnämnd :geek:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Recension Ramon Allones Mille fleur

Post by Ouch »

Hebbe, tack för en bra, uppriktig review! Kände du doften när du öppnade cellofanet?
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Recension Ramon Allones Mille fleur

Post by hebbe72 »

Jo jag kände EN doft, men näsa är inte tillräckligt sofistikerad för att sätta vad det var :galen:
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Recension Ramon Allones Mille fleur

Post by Daniel P »

hebbe72 wrote:Gällande bilden är det lite märkligt. När jag tittar på inlägget genomtelefonen ligger det rätt. Sedan via datorn snurrar det runt. PS. hur gör man för att vrida bilden rätt i datorn?
Ibland vänder programmen/apparna bilder på rätt köl automatiskt så man inte noterat att man upphävt gravitationen i bildögonblicket :tummenupp: .
Att vända en bild rätt är lätt i t.ex. Paint i Windows. Tryck på knappen 'Rotera' i ovankant när du öppnat den i Paint.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Recension Ramon Allones Mille fleur

Post by hebbe72 »

Daniel P wrote:
hebbe72 wrote:Gällande bilden är det lite märkligt. När jag tittar på inlägget genomtelefonen ligger det rätt. Sedan via datorn snurrar det runt. PS. hur gör man för att vrida bilden rätt i datorn?
Ibland vänder programmen/apparna bilder på rätt köl automatiskt så man inte noterat att man upphävt gravitationen i bildögonblicket :tummenupp: .
Att vända en bild rätt är lätt i t.ex. Paint i Windows. Tryck på knappen 'Rotera' i ovankant när du öppnat den i Paint.
Jo. Men nu skrev jag recensionen i telefonen och laddade ned bilden via telefonen. Då ser allt bra ut. När jag sedan öppnar hemsidan via datorn har bilden roterat...
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Recension Ramon Allones Mille fleur

Post by Daniel P »

Enklast är då kanske att hålla kameran 90 grader åt höger än du höll den sist när du tog bilden.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply