Födelsedagscigarr

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Födelsedagscigarr

Post by Snutti »

Jag fyller 30 år i oktober (Grattis i förskott!).

Som födelsedagspresent till mig själv tänkte jag köpa en låda cigarrer och sedan mycket rituellt och (förhoppningsvis) trevligt röka en pinne ur lådan varje år i samband med min födelsedag.

Lådan jag tänkte införskaffa är en Cohiba Lancero från -06. Planen var att beställa den nu så att den hinner landa och ligga till sig tills dess att det är dags att röka den första cigarren.

Vad tror ni om detta? Om vi bortser ifrån förmågan att hålla fingrarna i styr och endast röka en om året? :) :tumme-upp: eller :tumme-ner:? Någonting som borde göras annorlunda?

Edit: Justerade rubriken till något mer passande
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Re: Födelsedagscigarr

Post by Snutti »

Blev så sugen så klarade inte av att vänta på svar/kommentarer/tips. Jag drog iväg en beställning! :smoking:

Tar fortsatt tacksamt emot goda råd dock! (Kan förstås fortfarande köpa en annan låda och röka upp lancerosarna någon annan gång om någon har en bättre idé! :))

Har någon annan testat detta eller något liknande?
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Födelsedagscigarr

Post by Daniel P »

Någon sådan framförhållning och baktanke att bara puffa en cigarr om året av en cigarr jag gillar har jag aldrig fått för mig. Finns de som lyckats (åtminstone till en start) med liknande projekt - men jag har aldrig provat. Men lycka till!
Puffar just en sådan Lancero som du pratar om, men 2014 års modell. Smakar underbart, mycket trevlig format - så bra val av cigarr :gladjeskutt:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Re: Födelsedagscigarr

Post by Snutti »

Ja. Är medveten om att risken är överhängande att det kanske inte finns någon kvar på 55-årsdagen. Men tanken är god:) om (vilket jag hoppas och tror) att cigarren är lila god får man väl köpa en låda till att ha att puffa på mellan födelsedagarna :vissla-oskyldigt:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Födelsedagscigarr

Post by Ouch »

Jättebra val av cigarr men även jag är skeptisk till att du klarar att hålla dig från dem. Jag skulle aldrig klara det... :vissla-oskyldigt:
Snutti
Blivande hederssmålänning
Posts: 44
Joined: Tue 08 Mar 2016, 16:40
Location: Stockholm

Re: Födelsedagscigarr

Post by Snutti »

Jag förstår er skepsis! Tiden får utvisa hur detta går! Lovar att hålla er uppdaterade :nickar:
Post Reply