Ramon Allones

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Ramon Allones

Post by Ouch »

Ramon Allones är ett märke som förde en tynande tillvaro ända tills de regionala utgåvornas plötsligen fick variationen att explodera!

Vilka är era favoriter bland specialutgåvorna respektive det ordinarie sortimentet?
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Ramon Allones

Post by hebbe72 »

Specialutgåvorna håller jag mig borta ifrån till stor del. Mycket beroende på att jag blev besviken på Superiores. Rätt platt och har inte utvecklat sig som jag hoppades.

Däremot älskar jag RASCC! När jag inte vet vad jag ska röka blir det alltid den eller monte#4.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Ramon Allones

Post by Ouch »

Bland de reguljära cigarrerna har jag ingen favorit. Alla tre har sina poänger och det beror på tillfället vilken jag väljer.

Habanos kom ut med regionala Ramon Allones 2005 och jag har rökt de flesta från 2005-2008. Det finns några verkliga godingar bland dessa. Eminencian från Schweiz är en höjdare, Belicoson från UK likaså. Estupendos och Grandes är mycket goda stora cigarrer där bra exemplar får mig lite i extas. Jag håller med om att det finns mindre lyckade utgåvor, t ex Superiores och Allones Extra. De senare är verkligt barska men kan kanske lugna ner sig med åren. Sedan har det ju kommit en uppsjö av Petit Belicosos och Robustos i olika längder som är totalt ointressanta för mig. Jag har väl några lådor av sådana men har inte ens tittat åt dem på åratal...
Hozz
Ironman
Posts: 87
Joined: Tue 23 Feb 2016, 19:53

Re: Ramon Allones

Post by Hozz »

Jag har aldrig testat någon av Ramon Allones garrar. Har inte kommit dit ännu :skoldpadda:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Ramon Allones

Post by Ouch »

Tro mig...du kommer dit med tiden! :D
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Ramon Allones

Post by hebbe72 »

Hozz wrote:Jag har aldrig testat någon av Ramon Allones garrar. Har inte kommit dit ännu :skoldpadda:
Jag tar med mig en RASCC på lördag. Vi lär väl springa på varandra på ölmässan :cheers2:
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Hozz
Ironman
Posts: 87
Joined: Tue 23 Feb 2016, 19:53

Re: Ramon Allones

Post by Hozz »

Ja jag gör väl det :D
Hebbe jag kan inte gå ikväll då jag har planerat jävligt dåligt.... Jag ska köra tidigt imorgon så jag får hoppa över ölfestivalen tyvärr. Men det var väldigt vänligt av dig :cheers2:
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Ramon Allones

Post by hebbe72 »

Jo jag märkte att du inte var där :nooo:

Men du har en tillgodo. :krama-trost:
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Hozz
Ironman
Posts: 87
Joined: Tue 23 Feb 2016, 19:53

Re: Ramon Allones

Post by Hozz »

Tackar ödmjukast Hebbe :buga:
Post Reply