Nya användare och klubbmedlemmar

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by simpan »

Välkommen alla som blivit medlemmar på sistone.
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
Ljunggren
Klubbmedlem
Posts: 4
Joined: Fri 18 Nov 2011, 12:45
Location: Vetlanda

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Ljunggren »

hebbe 72, det låter kanon! snart sommar igen=)
tack alla andra!
"The time you enjoy wasting is not wasted time" - Bertrand Russell
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Bukfaçon »

Ljunggren wrote:Hej Ljunggren här, är 25år, sambo 2 barn och bor i vetlanda. är medlem på cigarrprat och blev tipsad om denna sida av: Härelind Tack!
har spelat handboll i hela mitt liv men slutade när barnen blev mina prioriteringar=) tänkte då skaffa mig en hobby och detta blev cigarrer.
har rökt aktivt i ett år ungefär när jag fick min humidor i present av min underbara sambo. innan dess har det bara blivit till jul och nyår.
Välkommen Ljunggren! Trevligt att ta del av alla nya presentationer!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
JesperG
Wursttraktör
Posts: 94
Joined: Mon 08 Mar 2010, 18:42

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by JesperG »

Välkommen Ljung :gladjeskutt: gren. är själv en gammal Vetlandabo. Var under många år granne med Daniel P som är aktiv på detta forum.
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Härelind »

Välkommen blivande hederssmålänning Gördeln!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Gördeln
Blivande hederssmålänning
Posts: 2
Joined: Thu 12 Jan 2012, 15:14

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Gördeln »

Härelind wrote:Välkommen blivande hederssmålänning Gördeln!
Tackar så mycket :woohoo:
Kul att man kan vara med er utan att vara äkta smålänning :tumme-upp: Jag har faktiskt bott i både Gislaved och Tranemo (ligger Tranemo i småland?) under tidigt 60-tal, arbetskraftsinvandring...jaa, mina föräldrar alltså, själv var jag bara nåt år. Det var tider det :smoking:
Har puffat cigarr i knappt ett år och försöker hålla mej till det lite billigare sortimentet, dels för att jag inte skulle ha råd att puffa nästan varje dag annars och dels för att jag många gånger blivit besviken på premiumgarrars leveransförmåga :tveksam:
Vetetusan om jag ändå inte är lite smålänning :nickar: Jag vill ha valuta (läs smak o styrka o go eftersmak i gommen lång tid efter avslutad puffstund) för pengarna :salut:
Tror säkert att de flesta av er sett mej på CP tidigare och vet ungefär vad jag är för en fillur. Har inte tänkt att spamma ert forum men som sagt så känns det bra att man får delta...och så tänker jag att de flesta smålänningar verkar vara varm- och godhjärtade människor, tror det finns lite hopp för mänskligheten :applad:
Last edited by Gördeln on Thu 12 Jan 2012, 21:21, edited 1 time in total.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Ouch »

Hej Gördeln! Varmt välkommen hit! :cheers:
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Bukfaçon »

Gördeln wrote:Tackar så mycket :woohoo:
Kul att man kan vara med er utan att vara äkta smålänning :tumme-upp: Jag har faktiskt bott i både Gislaved och Tranemo (ligger Tranemo i småland?) under tidigt 60-tal, arbetskraftsinvandring...jaa, mina föräldrar alltså, själv var jag bara nåt år. Det var tider det :smoking:
Har puffat cigarr i knappt ett år och försöker hålla mej till det lite billigare sortimentet, dels för att jag inte skulle ha råd att puffa nästan varje dag annars och dels för att jag många gånger blivit besviken på premiumgarrars leveransförmåga :tveksam:
Vetetusan om jag ändå inte är lite smålänning :nickar: Jag vill ha valuta (läs smak o styrka o go eftersmak i gommen lång tid efter avslutad puffstund) pengarna :salut:
Tror säkert att de flesta av er sett mej på CP tidigare och vet ungefär vad jag är för en fillur. Har inte tänkt att spamma ert forum men som sagt så känns det bra att man får delta...och så tänker jag att de flesta smålänningar verkar vara varm- och godhjärtade människor, tror det finns lite hopp för mänskligheten :applad:
Starkt förstainlägg, Gördeln! Varmt välkommen! :cheers2:

B

PS Tranemo ligger i Västergötland!
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by simpan »

Välkommen hit Gördeln.
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
Nic74
Klubbmedlem
Posts: 6
Joined: Tue 20 Mar 2012, 12:53

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Nic74 »

Tjo!!

Niclas född 74 här (därav det mkt fyndiga namnet Nic74) bosatt i Hovmantorp ca 2mil utanför Växjö.
Puffat cigarr i ett par år nu men det är först det senaste året intresset blommat ut och upptar nu i stort sett
hela min lediga tid (ja förutom den tid jag tillbringar med mín familj då) Familjen består av sambo och en grabb på
1 och ett halvt år samt 2 hundar. Favoritcigarren just nu är CAO Mx2.
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by hebbe72 »

Välkommen Nic.

Synd att du inte presenterade dig någon dag tidigare, eftersom den första Vårherfen i Växjö gick av stapeln igår kväll. Men det kommer fler tillfällen. Kul med ytterligare en medlem från Växjötrakten. Och ja, MX2 är en trevlig cigarr.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Nic74
Klubbmedlem
Posts: 6
Joined: Tue 20 Mar 2012, 12:53

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Nic74 »

Jo jag var faktiskt på väg in till 4 krogar men lyckades inte ordna barnvakt.
Är förövrigt arbetskamrat med medlemmen Ktz (Gustav) som jag tror deltog i herfen.
User avatar
simpan
Feskarn
Posts: 207
Joined: Sun 14 Nov 2010, 16:04
Location: Gnosjö

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by simpan »

Välkommen hit Nic74 :smoking:
"Jag tror det är möjligt -och tillrådligt- att göra blues av allting." Frank Morgan, altsaxofonist
User avatar
ktz
Klubbmedlem
Posts: 124
Joined: Sun 14 Aug 2011, 23:26
Location: Växjö

Nya användare och klubbmedlemmar

Post by ktz »

Välkommen Ljunggren och Andreas!
Är också Växjöbo, liksom Hebbe - så vi får ta och puffa tillsammans vid några tillfällen snart, så vädret bara blir bättre och bättre.
Välkommen till alla andra också, då jag säkert missat några :)


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qezrpv
Jarlan76
Klubbmedlem
Posts: 28
Joined: Wed 16 May 2012, 14:32

Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Jarlan76 »

Hejsan tjena på er alla.

Jag är också ny både här och i cigarrvärlden:)

Vem är jag då?
Nerflyttad 08:a så jag räknar väl mig som smålänning nu efter 8 år här nere.
Har en fru och en dotter och en bil och en cykel och en lägenhet och allt detta på öster i Växjö. 36 bast är jag också, tror jag:)
Jobbar i så gott som hela Sverige och norden. Just nu sjukskriven för en elak blindtarm som inte förtjänade att få vara kvar.

Trivs jäkligt bra här i Växjö och hoppas genom min nyfunna hobby hitta nya polare att hänga med.

Fortsatt trevlig vecka......
Niclas


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
ktz
Klubbmedlem
Posts: 124
Joined: Sun 14 Aug 2011, 23:26
Location: Växjö

Nya användare och klubbmedlemmar

Post by ktz »

Välkommen Jarlan! Bor på Högstorp i Växjö, vilket bådar gott! Varmt välkommen på cigarr i min trädgård en solig dag!


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?ot2zsj
Jarlan76
Klubbmedlem
Posts: 28
Joined: Wed 16 May 2012, 14:32

Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Jarlan76 »

ktz wrote:Välkommen Jarlan! Bor på Högstorp i Växjö, vilket bådar gott! Varmt välkommen på cigarr i min trädgård en solig dag!


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?ot2zsj
Ja Högstorp är ju nästgårds ;)
Tackar för inbjudan :)
Tyvärr har jag ingen trädgård att sitta i här, gör mitt puffande här hemma på vår stora balkong :) funkar det med.
Ha en fortsatt skön vecka.

/Niclas


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
styxer
Hederssmålänning
Posts: 25
Joined: Sun 03 Feb 2013, 18:34
Location: Gävle

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by styxer »

Hej

Kort presentation av mig, som egentligen heter Peter

- Bor i Gävle (flyttade till villa Juli 2012)
- Puffat regelbundet sedan december 2007 (avlade nårslöfte att puffa minst en cigarr i veckan under 2008, det enda nyårslöfte jag någonsin uppfyllt :applad: )
- Gift med EN fru som är sjuksköterska (kirurgen) som även hon puffar ibland
- Tre pojkar, födda april -06, -08, -09 (så jag har har tre lådor ospräckta, insplastade och undanlagda från ABR 06, ABR 08 och ABR 09)
- Jobbar på Sandvik (i Sandviken)
- Är i färd att bygga om ett 9m2 stort förråd till Herfatorium, kommer bli "Man Cave" av klass och även mitt framtida kontor när jag jobbar hemifrån :pip-puff:

Gillar "qoutes", två av mina favoriter är:

"Whether you think you can, or you think you can't--you're right."
- Henry Ford

"Attitude is a little thing that makes a big difference."
-Winston Churchill
"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right." - Henry Ford
Mikael P.H
Klubbmedlem
Posts: 17
Joined: Sun 09 Feb 2014, 22:13
Location: Markaryd

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Mikael P.H »

Hejsan!
Mikael heter jag och bor i Markaryd, tänkte att jag måste bli medlem här , inte bara för
att jag är smålänning utan även för att jag redan snyltat på er cigarrkunskap via detta forum ett tag.
Jag är ganska nyfrälst inom cigarrer och har ett väldigt sug efter efter att lära mig mer om dessa rökverk.
Mitt intresse började för ungefär 6 månader sedan, då jag letade efter ny hobby att lägga all fritid och ekonomi på, cigarrer verkade iallafall lagom nördigt och snyggt för min smak och det är väl där jag är fortfarande, rökar än så länge bara lösplugg för att lära mig hitta smaker , men har påbörjat en liten samling i min lilla humidor.
Hoppas genom detta forum knyta kontakter och utbyta info med likasinnade, och om möjligt få tillfälle att närvara vid ngt av era herf(s)
/ Mikael :cheers:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Nya användare och klubbmedlemmar

Post by Daniel P »

Välkommen Mikael, extra kul med smålänningar som ploppar upp som svampar ur jorden - i det här fallet dessutom inte så jättelångt från Ljungby.

Roligt att du finner nytta med forumet.
Herf är det i Ljungby precis en månad från nu: Se tråden SH@L6 (förkortning för SmCS Herf @ Ljungby, sjätte i ordningen, vi har kört varje vår nu några år). Hoppas du inte tvekar utan att vi ses där så du får se vilka trevliga cigarrister det finns :nickar: , och naturligtvis så vi får träffa dig också. Trevligt med nya ansikten!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply