Stora samvetsomröstningen
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Stora samvetsomröstningen
Nu är det snart Jul och alla barn skall vara snälla och så även vi, så nu svarar vi på heder och samvete hur det egentligen förhåller sig med cigarrinköpen!
Jag är extra snäll idag och alla får fem alternativ.
Tyvärr kan man bara skapa tio alternativ (Daniel P! ) annars hade kanske frågor om hur mycket pengar vi lägger på cigarrer funnits med bland alternativen...
Så rösta på nu!
Jag är extra snäll idag och alla får fem alternativ.
Tyvärr kan man bara skapa tio alternativ (Daniel P! ) annars hade kanske frågor om hur mycket pengar vi lägger på cigarrer funnits med bland alternativen...
Så rösta på nu!
- salberto
- Hederssmålänning
Sv: Stora samvetsomröstningen
Fråga INTE hur myckert pengar vi spenderar
//salberto
//salberto
Jenni vet
För att jag berättar
Leffe, som sätter in motsvarande belopp på Jennis konto när jag beställer
För att jag berättar
Leffe, som sätter in motsvarande belopp på Jennis konto när jag beställer
- COJ
- Förste Hederssmålänning
Jag köper låder, jag köper helst lagrat och sambon vet precis vad jag har och vet lika bra som jag, vad jag betalt...dvs. ibland ingen aning och ibland på öret
Förövrigt så finner jag det svårt att gömma cigarrer när cigarrförvaringen har en central plats i vardagsrummet
Förövrigt så finner jag det svårt att gömma cigarrer när cigarrförvaringen har en central plats i vardagsrummet
COJ
"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
- salberto
- Hederssmålänning
Frugan kan räkna lådorna och har ett hum om att cigarrer är relativt dyra.
Däremot vet hon inte vad en låda Edmundo Dantes kostar
//salberto
Däremot vet hon inte vad en låda Edmundo Dantes kostar
//salberto
Nåväl, det vet ju inte jag heller
Leffe
Leffe
Har liksom inga problem med Monica och cigarrerna. Det är ju jag som köper och VI som röker. Ganska trevligt faktiskt.
Hatbra / Lasse
Hatbra / Lasse
Last edited by Ellge on Tue 02 Dec 2008, 23:22, edited 1 time in total.
- Härelind
- CZigarist
Du kan gömma dom i mitt skåp Johan!!salberto wrote: Däremot vet hon inte vad en låda Edmundo Dantes kostar
//salberto
Jag köper både lådor och singlar. Jag vill gärna prova innan lådan hamnar på inköpslistan!
Sen önskar jag att jag hade samma budget för cigarrer som för barnens julklappsinköp!
"bara" 10 alternativ? Hehe, inga planer på att ändra det. Skapa fler röstningar isf.
För min del är del lådor som enda alternativ. Minns inte sist jag köpte singlar, men å andra sidan har jag ett närmstast outömlig singel-arkiv att prova ur (tack Joppe! ... egentligen dubbletter iofs )
Så jag får mao min beskärda del, och får mer singlar av snälla BOTL/SOTL än jag "hinner" puffa (vill notera också så klart).
För min del är del lådor som enda alternativ. Minns inte sist jag köpte singlar, men å andra sidan har jag ett närmstast outömlig singel-arkiv att prova ur (tack Joppe! ... egentligen dubbletter iofs )
Så jag får mao min beskärda del, och får mer singlar av snälla BOTL/SOTL än jag "hinner" puffa (vill notera också så klart).
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Haha, kul idé Ouch!
En spontan reflexion: att vara "fågelfri" har iaf den fördelen att man slipper brottas med inköpssamvetet!
En spontan reflexion: att vara "fågelfri" har iaf den fördelen att man slipper brottas med inköpssamvetet!
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Jo, där har du en poäng, men ett av spänningsmomenten försvinner ju!Bukfaçon wrote:Haha, kul idé Ouch!
Kul att höra av dig igen, Bukfaçon!
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
DÄR hade du en poäng!Ouch wrote:Jo, där har du en poäng, men ett av spänningsmomenten försvinner ju!Bukfaçon wrote:Haha, kul idé Ouch!
Tack! Jag har tittat in lite och läst en del av den senaste tidens inlägg, men något större cigarrsug har jag inte känt på länge... Har kanske rökt något halvdussin cigarrer den senaste månaden, främst de jag fick av Ellge i den ohyggligt snabba grodlårstävlingen. Däremot har jag läst en massa böcker!Ouch wrote:Kul att höra av dig igen, Bukfaçon!
Ellge: jag gillade särskilt den lilla OF:n, Corps Diplomatique:n (som med sin inlaga av brasil- & javatobak med ett täckblad av sumatra, passade mig perfekt!) Erik Wingårds filippinska El Conde de Güell och robuston Don nånting.
Noterat att flera namnkunniga BOTL's löst medlemskap här på SmCS.se - det är kul!
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Hej Mr.B och andra. Kul att dom gamla gick att röka. Jag har inte tagit min sista CD än, men reparerade en winbladare som såg ut att vara hopplöst förlorad och rökte.
Riktigt trevlig. Och jag tror att flera finns undangömda nånstans. Nåt barnbarnsbarn lär ha lådan och troligtvis även cigarrer. Gäller bara att jaga barnbarnet och hoppas.
Jo lilla OF är lite av favvocigarr hos oss. Vissa kan vara lite tröga, men smakar ändå ganska bra. Pinne i mitten på dessa resulterar bara i tunnelbrand och smakar pest.
Bättre att sätta kniven i och skiva upp för att förpassas till pipan.
Hatbra / Lasse
Riktigt trevlig. Och jag tror att flera finns undangömda nånstans. Nåt barnbarnsbarn lär ha lådan och troligtvis även cigarrer. Gäller bara att jaga barnbarnet och hoppas.
Jo lilla OF är lite av favvocigarr hos oss. Vissa kan vara lite tröga, men smakar ändå ganska bra. Pinne i mitten på dessa resulterar bara i tunnelbrand och smakar pest.
Bättre att sätta kniven i och skiva upp för att förpassas till pipan.
Hatbra / Lasse