preSH@H#5 - Generalrepetion i garaget. Lörd 17:e okt.
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
- Härelind
- CZigarist
preSH@H#5 - Generalrepetion i garaget. Lörd 17:e okt.
Snabbt påkommet men iaf! Vi har gäster under kvällen men från 14 till 17 går det att parkera sig. Det vanliga stället och den vanliga utrustningen.
Hittills är det jag och Bukfaçon som mutat in plats.
Alla välkomna!!
Hittills är det jag och Bukfaçon som mutat in plats.
Alla välkomna!!
Sv: Generalrepetion i garaget. Lörd 17:e okt.
Åh va mysigt. Ta en åt mig oxå.
Inled mig icke i frestelse, jag kan gå själv
Humm Humm Häris.
Hur är det med datum. 16:e är snart slut, bara nåra timmar kvar.
Hatbra och ha en trevlig herf i alla fall. Skall försöka övertala att ta omvägen till Uddevalla över Huskvarna.
Lasse
Hur är det med datum. 16:e är snart slut, bara nåra timmar kvar.
Hatbra och ha en trevlig herf i alla fall. Skall försöka övertala att ta omvägen till Uddevalla över Huskvarna.
Lasse
- Härelind
- CZigarist
Fredagsmys och datum går inte ihop
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Trevligt! Jag kommer och det blir klassisk svensk lättgrogg-skola vid 14,05 ungefär!
B
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Jag är med er i tanken. Puffar en Flor de Cano petit corona, men hinner dessvärre inte ta svängen om Huskvarna
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Jag skulle gärna ha varit med men vi skall gå ut på byakamp i eftermiddag!
Ha det bra, grabbar
Ha det bra, grabbar
Kent då?
Han är ju nästan "i närheten"
Han är ju nästan "i närheten"
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
- Härelind
- CZigarist
Jag och broder Bukfaçon sitter och puffar varsin Punch Corona från 97 och smuttar på en lättgrogg! Ruskigt bra start på eftermiddagen!!
- Härelind
- CZigarist
Nummer 2 för eftermiddagen! Bukfaçon röker en Partagas Senior från 70 talet och jag en RA Celestriales Finos från alldeles nyss.
Sköljs ner med cognac och Guinness. SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!
Sköljs ner med cognac och Guinness. SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!
- Härelind
- CZigarist
Numero tres!
Henry Clay från 60 talet.
Sköljs ner med en 18 årig Glenfiddich.
Henry Clay från 60 talet.
Sköljs ner med en 18 årig Glenfiddich.
- Attachments
-
- Med en PC hade den där pc:n varit rättvänd! ;-) /B
- Bild 2009-10-17 kl. 16.11.jpg (94.57 KiB) Viewed 13441 times
- Härelind
- CZigarist
En Punch Norhtern Light tändes en stund innan broder Bukfaçon begav sig mot polkagrisstaden. En ruskig besvikelse att avsluta en så lyckad herf med!
Nu är det smyginvigt och nu väntar den stora herfen!!
Nu är det smyginvigt och nu väntar den stora herfen!!
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Härelind wrote: puffar varsin Punch Corona från 97
Härelind wrote:Bukfaçon röker en Partagas Senior från 70 talet och jag en RA Celestriales Finos från alldeles nyss
Härelind wrote:Henry Clay från 60 talet.
Schysst batteri Men hur smakade de?? Vore jätteintressant att höraHärelind wrote:Punch Norhtern Light tändes
Wagnermannen
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Till makarna Härelind: varmt tack för en trevlig eftermiddag. Satt som en smäck!
Till Wagner: Jodå, de var intressanta cigarrer: Punch var nog den mest smakfulla, mogen med mycket av den lagrade mjuka havannasmaken. Ett mycket vackert täckblad bidrog i hög utsträckning till upplevelsen. Partagás var väldigt mild men en jordig ton föreföll finnas där, låt vara en smula svårfångad. Henry Clay (som ju var ca 10 år äldre) hade dock mer smak. En ton av vitpeppar kunde förnimmas hela vägen. Massor av rök i varje puff! Gulnat cello (som lades på garagets troféhylla) omslöt den lilla rackaren!
Ingen av cigarrerna var dock något för den cigarrist som uppskattar kraftfulla nikaraguaner, pregnanta javacigarrer eller söta brasilianer... Men alla hade godkänt drag; inget motstånd (som jag ju inte uppskattar så mycket heller).
Nederst en bild av gårdagens Montecristo No 2 vars askpelare inte ville falla av!
B
Till Wagner: Jodå, de var intressanta cigarrer: Punch var nog den mest smakfulla, mogen med mycket av den lagrade mjuka havannasmaken. Ett mycket vackert täckblad bidrog i hög utsträckning till upplevelsen. Partagás var väldigt mild men en jordig ton föreföll finnas där, låt vara en smula svårfångad. Henry Clay (som ju var ca 10 år äldre) hade dock mer smak. En ton av vitpeppar kunde förnimmas hela vägen. Massor av rök i varje puff! Gulnat cello (som lades på garagets troféhylla) omslöt den lilla rackaren!
Ingen av cigarrerna var dock något för den cigarrist som uppskattar kraftfulla nikaraguaner, pregnanta javacigarrer eller söta brasilianer... Men alla hade godkänt drag; inget motstånd (som jag ju inte uppskattar så mycket heller).
Nederst en bild av gårdagens Montecristo No 2 vars askpelare inte ville falla av!
B
- Attachments
-
- Ytterligare ca ½ centimeter kunde rökas innan pelaren föll av i ett ögonblick av ouppmärksamhet!
- Monte2.jpg (38.31 KiB) Viewed 13425 times
- Härelind
- CZigarist
Väl bekomme broder B!! Superbra och trevligt njutbar lördagseftermiddag!! Hann precis upp och se när AIK avgjorde mot Gefle!
(Kan för övrigt inte varit en helt skön idrottsdag för Bockbrännarna)
Min favorit var RA som var ungdomlig spretig, underbart pepprig och bönig. Northern Light föll tungt som sistagarre och gjorde mig ruskigt besviken, doch hade ju två andra bra garrar avverkats och lite dricka..........
Nåja, får göra nya försök i morgon och se vad som händer!!
(Kan för övrigt inte varit en helt skön idrottsdag för Bockbrännarna)
Min favorit var RA som var ungdomlig spretig, underbart pepprig och bönig. Northern Light föll tungt som sistagarre och gjorde mig ruskigt besviken, doch hade ju två andra bra garrar avverkats och lite dricka..........
Nåja, får göra nya försök i morgon och se vad som händer!!
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Bukfaçon wrote:Till Wagner: Jodå, de var intressanta cigarrer: Punch var nog den mest smakfulla, mogen med mycket av den lagrade mjuka havannasmaken. Ett mycket vackert täckblad bidrog i hög utsträckning till upplevelsen. Partagás var väldigt mild men en jordig ton föreföll finnas där, låt vara en smula svårfångad. Henry Clay (som ju var ca 10 år äldre) hade dock mer smak. En ton av vitpeppar kunde förnimmas hela vägen. Massor av rök i varje puff! Gulnat cello (som lades på garagets troféhylla) omslöt den lilla rackaren!
Tackar för beskrivningar. Alltid intressant med dessa "gamlingar" (60-70tal) eftersom de verkar ha helt andra styrkor i blenderna mm. Punch coronan har jag provat ett flertal i 98version och de flesta har varit superbiala ihmo och precis i min smakriktning...RA perfekton är jag otroligt spänd på att få prova senareHärelind wrote:Min favorit var RA som var ungdomlig spretig, underbart pepprig och bönig.
För att travestera RobbanB: Å de e man ju inte...Bukfaçon wrote:Ingen av cigarrerna var dock något för den cigarrist som uppskattar kraftfulla nikaraguaner, pregnanta javacigarrer eller söta brasilianer...
Å sen när de helt oväntat gör det, hamnar de alltid i knät eller värreBukfaçon wrote:Nederst en bild av gårdagens Montecristo No 2 vars askpelare inte ville falla av!
Härelind wrote:Hann precis upp och se när AIK avgjorde mot Gefle!
Wagnermannen
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
- Härelind
- CZigarist
Var precis nere och tömde stinkyn som blivit stående och gjorde skäl för sitt namn. Tyvärr stoppar nog träkepsen målandet av golvet idag men det är det värt efter en så bra lördag!!
Till och med datorn luktar herf
Till och med datorn luktar herf
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Jag slocknade i soffan när jag kom hem, väl beskänkt av prov ur br. H's barskåp etc. Men när jag kvicknade till vid pass 21,30 så hade jag avvärjt träkepshotet, trots att jag spånkade lite Carnegie Porter till CSI Miami....Härelind wrote:Tyvärr stoppar nog träkepsen målandet
B
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Mja... ...jag får nog ändå säga att - bortsett möjligen från nikaraguacigarrerna - att jag gillar både java och brasil. Och sumatra-, manilla-, kamerun-, domingo-, & connecticut-cigarrer. Jag kan inte släppa mina jordenruntresor. Men visst; tre intressanta havanna på raken är inte helt fel!Wagnerian wrote:För att travestera RobbanB: Å de e man ju inte...Bukfaçon wrote:Ingen av cigarrerna var dock något för den cigarrist som uppskattar kraftfulla nikaraguaner, pregnanta javacigarrer eller söta brasilianer...
B